Geriausi VoIP ir telefono paslaugų tiekėjai 2019 m

Tendencijos

Anksčiau buvusi kaip alternatyvioji technologija, šiandien VoIP (angl. Voice over IP – balso perdavimas IP tinklu) paslauga tapo pagrindinė komunikacijos priemonė, kurią įdiegė dauguma verslo vienetų ir namų ūkių. Kadangi VoIP plečia savo funkcijas ir galimybes, tinkamas sprendimas jūsų poreikiams gali būti sudėtingas ir brangus. Mes pateikiame geriausius paslaugos tiekėjus. 

Jei jūsų verslas yra mažas arba vidutinio dydžio, tinkamas VoIP sprendimas gali būti vienas sudėtingesnių verslo IT sprendimų, su kuriais susidursite. Taisyklė nr. 1: geriausia pradėti nuo pagrindų. Išnagrinėkite dabartinį savo įmonės telefono planą, įvertinkite jo galimybes, funkcionalumą. Tuomet padarykite susirinkimą su tais darbuotojais, kurie naudoja telefoną kaip pajamų generavimo priemonę. Į susirinkimą įtraukite ir IT darbuotojus. Išsiaiškinkite, kaip jie naudoja šią sistemą, kokie yra trūkumai, kokie pageidavimai. Klausykite pastabų ir užsirašinėkite.

Jau turėdami pagrindinius duomenis patys susikurkite sau tinkamą telefono planą. Ką jūs turite, kiek tai kainuoja, bendrą darbuotojų pasitenkinimą. Vadovaukitės pageidaujamų funkcijų sąrašais – kokių funkcijų, jūsų nuomone, reikia iš karto, o kurių gali prireikti artimiausioje ateityje (per ateinančius 1 – 5 metus). Čia jums gali padėti IT darbuotojai – susisteminti savo žinias apie esamus VoIP pajėgumus pagal jūsų darbuotojų poreikius. Išsiaiškinkite, kiek darbuotojų galite turėti per ateinančius 5 metus, kokių reikia pajėgumų. 

Priklausomai nuo jūsų verslo pobūdžio, galbūt norėsite pasikonsultuoti su teisininkais, išsiaiškinti, kokie atitikties ar reguliavimo reikalavimai gali turėti įtakos jūsų atrankos procesui. Tuomet jau būsite pasirengę gauti ir įvertinti VoIP paslaugų demonstracines versijas, gautas iš tiekėjų. 

Jei esate vartotojas, ieškantis ne į verslą, o į namus orientuotos paslaugos, procesas panašus, nors ir ne toks sudėtingas. Išsiaiškinkite, ko norite iš savo telefono ryšio sistemos, palyginkite. Deja, nors ir yra nepriklausomų VoIP paslaugų tiekėjų, kurie orientuojasi į vartotoją, tačiau dauguma, jei ne visi, orientuojasi į verslo pardavimus. Taip yra todėl, kad sunku įveikti vietinį interneto tiekėją. Nesvarbu, ar tai Comcast, Verizon FiOS, ar bet kuris kitas namų interneto paslaugų tiekėjas, dauguma jų siūlo tris paslaugas: internetą, kabelinę televiziją ir telefono paslaugas. Tai ne tik patogiau, funkcionaliau, bet ir pigiau. 

Jei norite įtraukti dar ir trečiąją šalį, tikriausiai tai reiškia, kad turi tam tikrų specifinių poreikių, kurių neteikia standartinės VoIP sistemos. Tačiau, norint išsiaiškinti, kokios tai yra sistemos, pirmiausia reikėtų suprasti, kas iš tiesų yra VoIP.

Kas yra VoIP?

Būdai, kuriais šiandien perduodami balso signalai, bėgant laikui labai pasikeitė. Iš pradžių šis metodas buvo susijęs su paprastu dviejų įrenginių sujungimu. Vėliau atsirado perjungimo sąvoka, leidžianti nukreipti skambučius į kelis įrenginius, kuomet operatorius „fiziškai“ prijungdavo skambutį prie atitinkamos linijos. Ankstyvosiose automatinio skambučių perjungimo versijose buvo naudojami elektromechaniniai jungikliai, kad būtų galima prijungti išorines linijas prie konkretaus telefono. Įdiegus skaitmenins grandines, pavyko automatizuoti perjungimo funkcijas, todėl vartotojui skambinti ir priimti skambučius tapo paprasčiau. 

Pokytis prasidėjo tuomet, kai pradėjo didėti telefono linijų skaičius, o centrinių tarnybų ar vietinių mainų numerių grupavimas tapo būtinas. Šioje koncepcijoje buvo naudojamas trijų skaitmenų mainų numeris, kuris vis dar naudojamas ir šiandien – tai trys pirmieji skaičiai, kaip vietovės kodas. Su keturių skaitmenų pratęsimo numeriu, teoriškai vienu keitimusi būtų galima apdoroti iki 10 000 numerių, nuo 0000 iki 9999. Tas pats principas naudojamas ir didelėse korporacijose, kurios turi privatų telefonų tinklą (PBX).

VoIP yra dar vienas evoliucijos žingsnis balsą perduodant per ilgą atstumą. Balsas koduojamas į skaitmeninę formą, kuri vėliau gali būti perduodama internetu. Priėmimo pabaigoje užkoduotas signalas turi būti dekoduotas, kad gavėjas galėtų išgirsti siuntėjo balsą. Taip pat yra Sesijos iniciavimo protokolas (SIP), kuriuo tvarkomi VoIP skambučio nustatymai. 

Dauguma VoIP paslaugų tiekėjų įtraukia debesų technologija grindžiamą privatų telefonų tinklą, kaip vieną iš savo produkto dalių. Ši funkcija panaši į tradicinį privatų telefonų tinklą ir veikia lokaliai bei sujungia skambučius, skirtus konkrečiam taškui, į gaunamą liniją. Kita svarbi debesų technologija veikiančio privačių telefonų tinklo funkcija yra teikti viešą perjungiamąjį telefono ryšio tinklą (PSTN), kad būtų palengvintas VoIP skambučių prijungimas prie fizinio telefono numerio. 

VOIP

Kas yra SIP?

SIP yra Sesijos iniciavimo protokolas ir jums jo reikės vertinant galimybes bei išbandant tinklą, kad galėtumėte naudotis VoIP. Tai standartas, kuriuo naudositės kiekvieną kartą, kai vykdysite VoIP pokalbį. Kai buvo sukurtas VoIP, įrangos gamintojai ir programinės įrangos kūrėjai, ypač didieji, tokie kaip Cisco ar Nortel, sukūrė savo nuosavybės protokolo standartus. Jie tai padarė iš dalies dėl to, kad tai buvo lengvesnis kelias, tačiau tokiu būdu „privertė“ klientus pasilikti būtent prie jų siūlomos sistemos.

Kai buvo įdiegtas VoIP protokolas, perjungimo paslaugų tiekėjai atliko pilną keitimą ir pakeitimą, kurio metu reikėjo išjungti tiek aparatinę, tiek programinę įrangą. Tai ne tik padidino išlaidas, tačiau ir reiškė tai, kad klientai praras ankstesnio sprendimo investicijas,. Kadangi VoIP populiarėja, smulkesni tiekėjai, kuriantys pigesnius ir lengviau valdomus sprendimus, pradėjo naudotis SIP kaip dažniausiai naudojamą protokolą, leidžiantį lengviau bendrauti. Vis dar egzistuoja kiti VoIP protokolai ir tikriausiai antras pagal populiarumą protokolas yra H.232.

SIP yra toks populiarus, ne tik dėl to, kad yra lankstus, tačiau ir todėl, kad jis buvo sukurtas siekiant multimedijos (t. y., ne tik garso, bet ir vaizdo bei tekstinio turinio) ryšių per TCP/IP tinklus. Atliekant VoIP skambučius SIP gali nustatyti skambučius, naudojant daugybę su IP susijusių protokolų, įskaitant Srauto valdymo perdavimo protokolą (SCTO), Perdavimo valdymo protokolą (TCP) ir Naudotojų duomenų protokolą (UDP). Protokolas taip pat gali valdyti kitas funkcijas, įskaitant seanso sąranką (skambinti inicijuojant tikslinį tašką – telefoną, kuriam skambinate), buvimo valdymą (nurodant, ar vartotojas yra „prieinamas“, „toli“ ir pan.), vietos valdymą (tikslinė registracija), skambučių stebėjimą ir kt. Nepaisant visų šių galimybių, SIP yra paprastas, palyginti su kitais VoIP protokolais – visų pirma todėl, kad jis yra teksto pagrindu ir grindžiamas paprastu užklausos/atsakymo modeliu ir yra labai panašus į HTTP bei SNMP. Tačiau jis vis dar gali tvarkyti sudėtingiausias verslo klasės PBX operacijas.

SIP 

SIP yra sukurtas tam, kad veiktų vienodu (iš kompiuterio į kompiuterį) pagrindu. SIP kalboje abu taškai vadinami „vartotojo – agento klientu“ ir „vartotojo – agento serveriu“. Atminkite, kad šie pakeitimai yra kintantys, o tai reiškia, kad skirtingai nuo kitų kliento – serverio protokolų, kuriuose klientas visada yra klientas, o serveris visada yra serveris. SIP skambučio užbaigimo taškas yra vartotojo – agento klientas, inicijuojantis srautą ir galutinį tašką, gaunantį skambutį, o vartotojo – agento serveris gauna ryšį. Jei skambučių užsakymas yra atšauktas, taip pat pasikeičia ir kliento – serverio nomenklatūra. Tai suteikia daug lankstumo, tačiau tai taip pat reiškia, kad kiekvienas parametras turi turėti galimybę atlikti abu vaidmenis – serverio ir kliento. 

Visame SIP sprendime yra ilgas papildomų tinklo elementų sąrašas, tačiau du svarbiausi yra tarpinis serveris ir vartai. Tarpinis serveris palengvina SIP galinių taškų funkcinius reikalavimus. Jis taip pat veikia kaip klientas ir serveris, tačiau prideda funkcijų, susijusių su skambučių nukreipimu ir taisykliu valdymu. SIP vartai yra artimiausia analogija senojo stiliaus PBX tinklui, nes jie gali tvarkyti maršruto ir ryšio reikalavimus, skirtus SIP skambučius prijungti prie kitų tinklų. Paprastai pažangios VoIP tiekėjų funkcijos iš esmė grindžiamos nuosavybės valdymo technologija, įdiegta į tarpinius serverius ir vartus. Siūlydami VoIP sprendimus, kai SIP elementai yra patalpinti debesų technologijose, paslaugų tiekėjai turi daugiau lankstumo kurdami pažangias technologijas, nes turi daugiau galimybių kontroliuoti diegimą ir patikimumą.